(မဲလဘုန္း)။ ။ ကမၻာႏွင့္အဝန္း ေစ်းကြက္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသည့္ ကုမၸဏီ Ovum
၏ သံုးသပ္ခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မိုဘုိင္းသံုးစြဲမႈ အေရအတြက္မွာ ၈၇ ဒသမ ၄
ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့ၿပီး တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ တိုးလာရာ
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလကုန္တြင္ ၁၀ ဒသမ ၇ သန္းအထိ ရွိလာခဲ့သည္။ ေစ်းကြက္တြင္
သိရွိဝယ္ယူမႈႏႈန္း (တစ္နည္း ေစ်းကြက္ ထိုးေဖာက္မႈ) မွာလည္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္
ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ၁၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိခဲ့ရာမွ ၁၉ ဒသမ ၉
ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တက္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
ေနာက္ဆံုး ခန္႔မွန္းေျခ အစီရင္ခံစာအရ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီ
(operators)မ်ားက ၎တို႔၏ ကြန္ရက္မ်ားကို နယ္ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ေက်းလတ္ အထိပါ
တိုးခ်ဲ႕လာခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ မိုဘိုင္းသံုးစြဲသူ
၁၄ ဒသမ ၈သန္းသာ ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္အကုန္တြင္ ၃၈ ဒသမ ၅ သန္းအထိ ၂၁
ရာခုိင္ႏႈန္း တိုးတက္လာမည္ဟု ဆိုသည္။Ovum ၏ သုေတသန ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသူလည္းျဖစ္၊ အစီရင္ခံစာကို ေရးသားသူလည္းျဖစ္သည့္ ဗီဗက္ ရြိဳင္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ မိုဘိုင္းသံုးစြဲမႈကို ဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားလာေစသည့္ အဓိက ေမာင္းႏွင္အားမ်ားမွာ ဆင္းကတ္ (SIM) မ်ား အလြယ္တကူရႏိုင္မႈႏွင့္ ဆင္းကတ္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ဖုန္းေခၚဆိုခမ်ားတြင္ အႀကီးအက်ယ္ က်ဆင္းသြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
အူရီးဒူး (Ooredoo)ႏွင့္ တယ္လီေနာ (Telenor) ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားက ဆင္းကတ္မ်ားကုိ တစ္ကတ္လွ်င္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁,၅၀၀က်ပ္ (ကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅၀) ေစ်းျဖင့္သာ ေရာင္းခ်ေနၿပီး ျပည္တြင္း ဖုန္းေခၚဆိုမႈမွာလည္း တစ္မိနစ္လွ်င္ ၂၅ က်ပ္၊ မက္ေဆ့တစ္ခါပို႔လွ်င္ ၁၅ က်ပ္သာ ယူေတာ့သည္။ ေျဖေလွ်ာ့မႈလြန္ေခတ္ထဲသို႔ လွမ္းဝင္လာသည္ႏွင့္အမွ် ပုဂၢလိက ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုျဖစ္သည့္ အူရီးဒူးႏွင့္ တယ္လီေနာတို႔ ၀င္ေရာက္လာမႈႏွင့္အတူ ျမန္မာမိုဘုိင္းေစ်းကြက္မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအဆင့္သစ္တစ္ခုကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔လာရၿပီ ျဖစ္သည္။
ယမန္ႏွစ္ ၾသဂုတ္လက အူရီးဒူးက 3G ကြန္ရက္မ်ားကို ျမန္မာ အဓိကၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ မႏၲေလး၊ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ စတင္ျဖန္႔က်က္ခဲ့ၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ခ်ဲ႕ထြင္လာခဲ့ရာ စက္တင္ဘာအကုန္ခန္႔တြင္ ၇၈ၿမိဳ႕အထိ မိုဘိုင္းဝန္ေဆာင္မႈမ်ား လက္လွမ္းမီ ေရာက္ရွိလာႏိုင္ခဲ့ၿပီး လူေပါင္း ၁၄ သန္း အေရအတြက္အထိ အသံုးျပဳလာႏိုင္ခဲ့သည္။
ေျဖေလွ်ာ့မႈ မတိုင္မီကမူ ဆင္မ္းကတ္မ်ားကုိ အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္ထားခဲ့ၿပီး ဆင္းကတ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း မယံုႏိုင္စရာ ျမင့္မားလြန္းလွကာ သာမန္ျပည္သူမ်ား လက္လွမ္းမမီခဲ့ေပ။ အသစ္ဝင္လာသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီ ႏွစ္ခုစလံုးက ၎တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္တံဆိပ္မ်ားျဖင့္ ဆင္းကတ္မ်ားကုိ ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ထုတ္ေရာင္းလိုက္သည့္အတြက္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္မွာ အလိုလို ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္။
ထို႔အျပင္ ၿပိဳင္ဘက္သစ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ရန္ ဖုန္းေခၚခမ်ားကို ခ်ရေတာ့မည့္ အေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိသြားေစခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက တစ္မိနစ္ ဖုန္းေခၚဆိုခကို ၅၀ က်ပ္မွ ၂၅ က်ပ္သို႔ ခ်ေပးခဲ့သည္။ မက္ေဆ့ပို႔ခကို တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ၂၅ က်ပ္မွ ေဆြသဟာအစီအစဥ္အရ ၃၅ က်ပ္သို႔ ခ်ေပးခဲ့သည္။
‘ျမန္မာက သူ႔ေစ်းကြက္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအသစ္ဆီ ဖြင့္ေပးလာတာနဲ႔အမွ် မိုဘိုင္း၀န္ေဆာင္မႈ ေစ်းႏႈန္း ျပင္ဆင္မႈေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသားဆိုတာ အသိသာႀကီးဆိုေပမယ့္လည္း ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးေတြအေနနဲ႔ ေစ်းႏႈန္းစစ္ပြဲ ဆင္ႏဲႊေနတာက ရပ္ၿပီး ပိုမိုတဲ့တန္ဖိုးေတြ၊ အသံုးစရိတ္ေတြ ေပါင္းထည့္တာေတြကေန သူတို႔အသီးသီးရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈကို တစ္မူထူးျခားေအာင္လုပ္ၿပီး ေရတိုေရရွည္ အက်ိဳးမ်ားေစမယ့္နည္းကို စဥ္းစားသင့္ၿပီ’’ ဟု ရြိဳင္းက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။
ျမန္မာမိုဘုိင္း ေစ်းကြက္ထဲကို လွမ္း၀င္လာ၍ ငါးလတိုင္လာသည့္အခါ ၎တို႔ ႏွစ္ဦးစလံုးက သူတို႔၏ မိုဘိုင္းသံုးစြဲသူအေျခခံ (mobile customer base)ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ အခြၽန္သံုးခုနည္းဗ်ဴဟာကို သံုးလာခဲ့ၾကသည္။ ပထမတစ္ခုက သံုးစြဲသူအသစ္ေတြကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ voice minutesႏွင့္ data ပံုစံျဖင့္ အခမဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယက ဖုန္းကိရိယာ (ဟန္းဆက္) မ်က္ႏွာစာမွာဆိုရင္ တယ္လီေနာက တန္ဖိုးနိမ့္ ကိုယ္ပိုင္တံဆိပ္ ဟန္းဆက္မ်ားကို ထုတ္ေရာင္းသည္။ အလားတူစြာ အူရီးဒူးကလည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ဟန္းဆက္မ်ားႏွင့္ စမတ္ဖုန္းမ်ားကို ၀ယ္ယူလွ်င္ အပိုေၾကးမ်ား ေပးလာသည္။
တတိယက ေအာ္ပေရတာႏွစ္ဦးစလံုးက အခမဲ့အစီအစဥ္ (zero-rated content)မ်ား ကမ္းလွမ္းျခင္းျဖင့္ voice users မ်ားကို data အျဖစ္သို႔ အဆင့္ျမင့္ရန္ နည္းလမ္းရွာေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တယ္လီေနာႏွင့္ ေအာ္ရီဒူးတို႔ ဝင္ေရာက္လာျခင္းတြင္ အလားလာေကာင္းမ်ားစြာ ရွိေနေသာ္လည္း ႏွစ္ခုစလံုးမွာ သံုးစြဲသူမ်ားကုိ ပညာေပးၿပီး၊ သံုးစြဲပံုအေလ့အထမ်ားကုိ အသံႏွင့္ မက္ေဆ့ထက္ ေက်ာ္လြန္ေအာင္ ခ်ဲထြင္ေနရသကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕ျပမ်ား၏ အျပင္ဘက္ ေကာင္းမြန္ေသာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကဲ့သို႔ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ခ်ဳိ႕တဲ့ရာ ေက်းလက္အထိပါ လက္လွမ္းမီ ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္လည္း ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္ကို ဆန္႔ထုတ္တိုးခ်ဲ႕ေနရသည္။
တယ္လီေနာႏွင့္ အူရီးဒူး ႏွစ္ခုစလံုးက လာမည့္ ငါးႏွစ္တြင္ ျမန္မာလူဦးေရ၏ ၉၀ မွ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိကို မိုဘိုင္းဆက္သြယ္မႈ ေထာက္ပံ့ေပးရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ျမန္မာလူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ၿမိဳ႕ျပ ဧရိယာ၏ အျပင္တြင္သာ ေနထိုင္ၾကသည္ျဖစ္ရာ ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။
0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:
Post a Comment